Tuesday, November 29, 2011

5 FAKTA UNTUK ANDA PERCAYA ATAU TIDAK



1. Jika anda makan SATAY, jangan pula lu...pa timunnya, sebabnya memakan satay bersama karbon yang terhasil selepas pembakaran akan mendatangkan kesan karsinogen! Apa bendanya karsinogen tu? (Ianya ialah suatu keadaan yang menyebabkan barah). Timun pula adalah anti-karsinogen.

2. Jangan makan UDANG selepas mengambil PIL VITAMIN C ! Yang mana anda akan mati keracunan Arsenik dalam beberapa jam sahaja.

3. Barah akibat penggunaan bahan dalam SHAMPOO. Balik rumah dan pergi periksa. Tukarlah ke jenama lain sebelum terlambat, jika kandungan dalam shampoo anda mengandungi Sodium Laureth Sulfate atau ringkasnya SLS. Bahan ini akan menyebabkan barah dalam jangka masa yang panjang dan ini bukannya jenaka. Shampoo yang disahkan mengandungi bahan ini ialah; VO5, Palmolive, Paul Mitchell, L'Oreal, Hemp Shampoo terbaru keluaran body shop, Nature Force dan lain-lain lagi. Shampoo Clairol's Herbal Essence adalah satu-satunya yang mengandungi Sodium Laureth Sulfate secara tunggal. Meskipun pertanyaan telahpun dibuat terhadap syarikat ini dan jawapan dari mereka ialah, "Ya memang kami dah tahu masalah ini tetapi kami tidak boleh melakukan apa-apa kerana kami memerlukan bahan yang boleh mengeluarkan busa yang banyak". Dalam pada itu, Pasta Colgate & Dee Dee (untuk kanak-kanak) turut mengandungi bahan yang sama untuk penghasilan busa.

4. Kepada penggemar makanan jenis MEE SEGERA (tak kiralah maggi, koayteow dsb), Pastikan berhenti makan dulu sekurang-kurangnya 3 hari selepas mengambil mee segera sebelum mengambil paket yang seterusnya. Maklumat yang dikongsi bersama dengan seorang doctor. Keluarga saya telah menghentikan pengambilan makanan ini setelah mendapat tahu berkenaan salutan wax ke atas makanan ini. Inilah yang menyebabkan mee segera tidak melekat antara satu sama lain apabila dimasak. Telah dinyatakan terdahulu melalui SEORANG AKTOR dari SBC (sekarang ni dikenali sebagai TCS). Beberapa tahun lalu, yang mana kariernya membuatkan beliau sangat sibuk untuk memasak, jalan mudah mengambil mee segera setiap hari. Kemudiannya beliau disahkan menghidap barah. Barahnya disebabkan wax dalam mee segera. Doktor juga memberitahu yang badan manusia memerlukan 2 hari untuk membersihkan wax dari sistem badan. Seorang lagi mangsa yang serupa ialah Pramugara dari SIA yang mana setelah berpindah dari rumah ibunya ke rumahnya sendiri, Dia tidak memasak tetapi kerap makan mee segera. Dia didapati menghidap barah dan mati selepas itu. Sekarang ini tindakan memakan mee segera bolehlah diistilahkan sebagai 'makan untuk mendapat barah'.

5. BAWANG GORENG SEGERA, Seorang kawan melawat ke sebuah perusahaan kecil membuat bawang goreng, dan melihat terdapat banyak straw minuman. Yang bewarna dan tidak bewarna diasingkan. Apa yang mengejutkan ialah straw yang tidak bewarna dicampur bersama gorengan bawang yang bertujuan apabila plastik straw tersebut dipanaskan, ianya melebur lantas menyaluti bawang tersebut. Sebab itulah kalau bawang goreng segera yang dibeli terdedah kepada udara tak akan lembik tapi kalau kita buat sendiri lembik dalam masa yang singkat sahaja.

Sebarkanlah maklumat ini kepada orang- orang yang anda sayangi dan pengguna yang masih belum disedarkan lagi.

...really mean that...huh...nice song

video

Monday, November 28, 2011

huh..nice one celoteh..

hidup ini tak lengkap kalau ade manis je mesti la pahit pun turut menemani.. hari tak selalunya cerah pasti ade redupnya,takppun hujan dgn lebat kemudian muncul pelangi... banyak pepatah mengenai nya... org kata hidup ini umpama roda,jap  kita kat atas,jap kita kat bawah.. pengalaman membawa erti yg bernilai buat seseorg.. org tua kata, kami ni makan lebih byk garam dari kamu..mean org  yg lebih tua byk pgalaman dr kita yg muda ni.. baru setahun jagung katakan.. hidup ini tak akan berlaku kalau xde perkataan pertama kali kan... kalau dah pertama mesti la ia sesuatu yg baru..xkn nk sama jer kn..mesti la nk jugak merasa... berani tu lain kira.. huh.. apepun.. hidup ni tak seindah khbar dr buku2 novel tu, realiti lain. ade yg berpesan,jgn diikutkan sgt cerita buku tu, kenyataannya mmg jauh berbeza..well, enjoy da life..!!!

Saturday, November 26, 2011

lawak: sebuah karangan yg menarik perlu di baca


Karangan terbaik UPSR 2007 Karangan budak darjah 4
Pagi itu pagi minggu. Cuaca cukup sejuk sehingga mencapai takat suhu beku. Sebab itu saya tidak mandi pagi sebab air kolah jadi air batu dan air paip tidak mahu keluar sebab beku di dalam batang paip. Pagi itu saya bersarapan dengan keluarga di dalam unggun api kerana tidak tahan sejuk. Selepas itu emak saya mengajak saya menemaninya ke pasar. Tetapi saya tidak mahu.
Selepas emak menikam perut saya berkali-kali dengan garfu barulah saya bersetuju untuk mengikutnya. Kami berjalan sejauh 120 kilometer kerana pasar itu letaknya 128 kilometer dari rumah. Lagi 8 kilometer nak sampai pasar saya ternampak sebuah lori kontena meluru dengan laju dari arah belakang.
Dia melanggar emak saya. Emak saya tercampak ke dalam gaung. Dia menjerit "Adoi!". Lepas itu emak saya naik semula dan mengejar lori tersebut. Saya pun turut berlari di belakang emak saya kerana takut emak saya melanggar lori itu pula. Pemandu lori itu nampak kami mengejarnya. Dia pun memecut lebih laju iaitu sama dengan kelajuan cahaya. Kami pula terpaksa mengejar dengan lebih laju iaitu sama dengan dua kali ganda kelajuan cahaya. Emak saya dapat menerajang tayar depan lori itu. Lori itu terbabas dan melanggar pembahagi jalan lalu bertembung dengan sebuah feri. Feri itu terbelah dua.
Penumpang feri itu yang seramai 100 orang semuanya mati. Pemandu feri itu sangat marah. Dia pun bertukar menjadi Ultraman dan memfire pemandu lori. Pemandu lori menekan butang khas di dalam lori dia..lori itu bertukar menjadi robot Transformer. Mereka bergaduh di udara. Emak saya tidak puas hati. Dia pun terus menyewa sebuah helikopter di GentingHighlands dan terus ke tempat kemalangan. Dia melanggar pemandu feri yang telah bertukar menjadi Ultraman itu.
Pemandu feri itu terkejut dan terus bertukar menjadi pemandu feri semula lalu terhempas ke jalanraya. Pemandu feri itu pecah. Pemandu lori sangat takut melihat kejadian itu. Dia meminta maaf dari emak saya. Dia menghulurkan tangan ingin bersalam. Tetapi emak saya masih marah. Dia menyendengkan helikopternya dan mengerat tangan pemandu lori itu dengan kipas helikopter. Pemandu lori itu menjerit "Adoi..!" dan jatuh ke bumi. Emak say menghantar helikopter itu ke Genting Highlands. Bila dia balik ke tempat kejadian, dia terus memukul pemandu lori itu dengan beg tangannya sambil memarahi pemandu lori itu di dalam bahasa Inggeris.
Pemandu lori itu tidak dapat menjawab sebab emak saya cakap orang putih. Lalu pemandu lori itu mati. Tidak lama kemudian kereta polis pun sampai. Dia membuat lapuran ke ibu pejabatnya tentang kemalangan ngeri itu. Semua anggota polis di pejabat polis itu terperanjat lalu mati. Orang ramai mengerumuni tempat kejadian kerana ingin mengetahui apa yang telah terjadi. Polis yang bertugas cuba menyuraikan orang ramai lalu dia menjerit menggunakan pembesar suara. Orang ramai terperanjat dan semuanya mati.
Selepas itu emak saya mengajak saya ke pasar untuk mengelak lebih ramai lagi yang akan mati. Di pasar, emak saya menceritakan kejadian itu kepada penjual daging. Penjual daging dan peniaga-peniaga berhampiran yang mendengar cerita itu semuanya terkejut dan mati. Saya dan emak saya terus berlari balik ke rumah. Kerana terlalu penat sebaik saja sampai di rumah kami pun mati. Itulah kemalangan yang paling ngeri yang pernah saya lihat sebelum saya mati.

About ‘that cat’.



This story is fictitious. Any similarity to any person, institutions or events is merely coincidental. :)
This is my first writing art… enjoy it!
This is story about cat. Rina love cat pretty well cause it cute and adorable. It gives her peace and joyful when see the cute cat. So what she wants to say is not about cat but it about little cat that she named Garfield. That cat is docile cat. Yup that cat quite tame but sometimes dangerous. Yup, seriously she meet that cat last two years ago, when she get into university.
 The story begin with, when she attend seminar but did not really what was seminar was, that is first time she saw him. Her heart said, “Someday he will be my friend”. So as times goes by, she always thinking about him, even in the class. “Oh,no! It disaster why he always in my thought, even I did not recalled for that. Huh, it makes all my day become mess.” So, she tries to get the first step, tried get his contact and it was nice she get from her senior. Huhuhu…it so shamed..org kata,’ape nk buat kalau bila gile kan’..huhuhu
So she sent her first message to him and guesses what? It was positive. So, they’re doing well after that, always hang out together, take dinner, and went shopping, played bowling, online until late night and all other stuffs they doing it almost one month. For her it was pleased moment that she haven’t got it before. “Thank to him for being kind to me I’m appreciating it.” By the way, her heart does not said anything about him, it pretty fine with him.
At that times what she can say, he not likes other man romantic or gentle he is ok.  But her friend said, he looked like unfriendly and cool person. She was shocked with that statement, with her, he just fine ok but he likes to bullies her cause he is her senior at that times. Although he is senior, she always respects him and like him because he gets a lot of knowledge and shared it. She told me, that man was awesome and up to date man.
When Rina started love Korean drama, songs and all stuff about Korean? All of this cause he introduced her about Korean drama which is ‘Boy over flower’ and song from artist 8eight. In his car all what his listening is Korean song. So, because curiosity she has, she tried to figure it out by herself. And that was her feeling toward that Korean.
After one month, he got his first job. He was busy with his work, she also busy with her studied so their time was limited. Less contact, less keep in touch. Then after a few months when she was in semester two, they meet again. They hang out and have some chat just one day but it was enough already to her. Then all back to normal, he get to work far away from this state, also her.
Rina told me, she did not remember when was the last time she meet him, maybe about almost around one year and half if I not miss calculated. The last meet it was raining day, just only less one hour she meet him. She did not knew, why that times her heart said, “I like him..” but the other side of her heart said “you can’t cause he will not see you as ………… “ so, she let her heart to be silent love, it was pathetic. Huhuhu.. Just one side… tragic huhu.. Just be friend or just between senior and junior. Is he also same with her or just pretend not to or maybe not… I guess so.
From time to time she want to give up, now and again she really miss him… “I’m about to lose my mind, you’re been gone for so long, I’m running out of time. Where have u been?” (by the way she know where is he, but he is quite busy and he is workaholic person.) her friend always ask,” where is gen2?” , “where is your senior?” …”where is he?” what she go to say? Just pretend not listen and smile. ”I think I good in seek and hide but not. I tried so hard but friend get me.” She whispered. Huhuhu.. So let it be..
That story, it was really tired just waiting just to tell that kind of words is I right? Sometimes we scare that it will be positive or negative results. Moral of the story, if you like someone just tell them even it will not as u want, but admit it as professional. And one more is, we still young just be yourself and enjoy your life. So that all for today… thanks. Bye.
 ni rekaan semata-mata...

Periodic table...


Periodic table...
How to remember it? Here I only prepare for transition group in Malay J
Sc- shah
Y- yahya
La-love
Ac-awal
Ti-tapi
Zr-zaman
Hf-hang
Rf-raja
V-ke 5
Nb-naik
Ta-takhta
Db-dengan
Cr-cara
Mo-membawa
W-watak
Sg-sebagai
Mn-mantan
Tc-tertinggi
Re-raja
Bh-bahrain

Fe-faktor
Ru-rumah
Os-orang
Hs-utan
Co-camel
Rh-ramai
Ir-ingat
Mt-mereka
Ni-ni
Pd-pandai
Pt-pantun
Ds-di
Cu-club
Ag-agar
Au-audium
Rg-rasa
Zn-ziana
Cd-comel
Hg-habis

selamat menghafal


Tuesday, November 22, 2011

lafaz sakinah

video
nice song..i dedicate to my friend who are going married next year..2012..wish u all happy with family..

Small operate again


21/11/11 at 2.20pm at PKU
.It was just taking out of my toe nail. Although I already done it last time maybe seven years ago, but I doing it again. My toe nail was getting bad that why doctor suggested taking it off. I made decision to do it. It was ok on that time, but after 2 hours operates done, it getting hurt. Urgghhh…oh my, I need be patience.
So here I want to said, thanks doctor you did it very well and nice to me… (Dear Dr. u r so enchem, did u already married?) hahaha… To my sweet nurse maybe you are new, need a lot of practice,ok ?make sure doing it right other time, so I guess it ok la..  to abang ubat, thanks a lot give all the stuff cause that nurse not doing very well her job..and also concern about me..  Everybody did great job... Thanks all… I got all stuff so I can treat myself…hoping I get better soon… I’m waiting for new born of my nail. I’m not doing it again.
For this moment, I need rest and take medicine. Pray for me to get well soon… even it was just small part of my body but it is abnormal, so guys u have to appreciate what God give us and always thankful what we have.. Wish me get well soon..Bye.. salam. :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...