Monday, January 02, 2012

cinta muka buku versi islamik

kita berkenalan hanya dalam laman muka buku,
kau hantar petanda suruh aku terima kamu..0000
fitnah dunia atasku..
dan pabila kau kata kau mahu jumpa aku,
ku gelisah rasa bersalah hati tak menentu...0000
oh tuhan bantu aku..
bagaimana harus bersua,
ku rasa lebih baik kita lupakan saja
kau dan aku masih muda remaja,
tak perlu memimirkan cinta sahaja
banyak persoalan yang berada di minda,
banyak tanda tanya dan juga kata kerja,
Nafsu kata apa salah kau terima dia
Iman kata lebih baik kau tinggal saja
banyak dosa banyak juga kemungkarannya
hati dan ra tak di biar saja
daripada terjebak dalam perangkapnya
harus elakkan semuanya dari mula
pabila kau cuba bermanis kata padaku
ku rasa sesuatu rasa yang tak diperlu..000
dan pabila kau katakan kau suka aku
ku terdiam terkedu tapi kata imanku..000
itu hanya cinta nafsu
cinta di muka buku
bagaimana harus bersua,
ku rasa lebih baik kita lupakan saja
ini semua mainan nafsu hanya
yang sentiasa dibisikkan pihak ketiga
jika kau cintakan aku
jumpalah Waliku...
"be a man.don't approach her,approach her Wali..."
"if she/he really loves you. she/he wouldn't ask to you to do something you know is wrong
It wouldn't be Love if it means taking them further and further away from Allah

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...